FAQ & Contact

FAQ

Je kan in de community vragen stellen, ervaringen delen, je leuke en/of gevarieerde en/of gezonde lunchtrommels delen, inspiratie op doen, en vooral heel veel plezier beleven. De community is een plek waar je je foto's kan delen, tips, recepten en ideeën voor gezonde, gevarieerde en leuke lunches en snacks. Of je nou lunches en snacks maakt voor je kinderen, voor je zelf, in een lunchtrommel of op een bord: Iedereen is welkom! De community is onderdeel van De leukste lunch en wordt beheerd door Marije Woertman, eigenaar van de webshop de leukste lunch en van het blog de leukste lunch. http://www.deleukstelunch.nl/ http://blog.deleukstelunch.nl/ http://www.facebook.com/deleukstelunch https://nl.pinterest.com/deleukstelunch/ http://www.instagram.com/deleukstelunch Het is een gezellige groep en laten we dat vooral zo houden. Hou in gedachten dat iedereen zich hier mag aanmelden ongeacht welke achtergrond en wees respectvol naar elkaars bewuste keuzes over eten.

Bovenin zie je het menu, hier kan je een keuze maken. Bij menu Community heb je verschillende boards met diverse onderwerpen. Stel je vragen (topics) of lees en reageer op de diverse vragen. Bij Academy vind je de verschillende e-books, video's, gratis print bles, online cursussen of programma's. Bij Mijn topics kun je jouw vragen en reacties allemaal bij elkaar vinden. Het menu 'support' is voor technische support en veel gestelde vragen.

Op het leaderboard worden de meest actieve deelnemers van de community van de afgelopen maand (30 dagen) getoond. Je krijgt karmapunten als je een topic plaatst, like-d of als je op een topic reageert.

Wanneer je een topic start, bericht plaatst of een reactie geeft, ontvang je karmapunten. Deze worden rechtsboven weergegeven. Je ontvangt karmapunten wanneer iemand jouw bericht een like geeft. Je krijgt: 3 punten als je een bericht plaatst; 3 punten als je een like ontvangt; 2 punten als je reageert op een bericht. En 10 punten wanneer je reactie als 'beste antwoord' wordt verkozen. Karmapunten blijven, tenzij een topic of reactie wordt verwijderd.

Sommige onderdelen en topics zijn openbaar en toegankelijk als je lid bent geworden. De onderdelen die grijs doorzichtig zijn horen bij de abonnementen. Ben je namelijk lid en heb je een abonnement dan krijg je toegang tot meer video's en tutorials, exclusieve e-books, kortingen, live webinars en Q&A's met deskundigen en heel veel leuke BONUSSEN! Door op de pijl met DIRECT TOEGANG te klikken, word je doorgelinkt waar je meer informatie kan vinden over de abonnementen en prijzen.

Soms is een bericht bewust provocerend en dus bedoeld om reacties uit te lokken. In zo'n geval is het verstandig om niet te reageren. Gaat het echt te ver, meld dat dan aan de beheerders, die zullen actie ondernemen. Je kunt de beheerders bereiken via support.

Er wordt door de administrators en moderators op bovenstaande gemodereerd. Berichten worden aangepast of verwijderd als ze niet stroken met de communityregels. Vragen die naar aanleiding hiervan ontstaan, stel je via de mail aan desbetreffende mod of admin. Dit kan via de email-link onder hun naam. Er wordt over het modereren of sluiten van een topic geen discussie op het forum zelf aangegaan.

• Gebruik de zoekfunctie. Omdat er al heel veel vragen zijn beantwoord is de community een bron van kennis. • Lees de FAQ: van veel gestelde vragen vind je hier het antwoord. • Plaats je topic in de juiste rubriek, lees eerst even de omschrijving voor je je bericht plaatst. • Lees voor je een topic start ook het sticky-topic bovenaan de rubriek. • Gebruik een duidelijke topic-titel dat het onderwerp goed weergeeft. • Reageer positief als je een vraag leest die al (veel) vaker is gesteld. Geef de topicstarter wat steekwoorden om op te zoeken of link naar een eerder topic. • Gebruik de "bewerk"-optie (potloodje) als je je bericht wil aanpassen in plaats van een nieuw bericht te plaatsen. Je kan met het potloodje ook je bericht verwijderen. • Twijfel je of een bepaald topic wel of niet toegestaan is, of weet je niet waar je het moet plaatsen? Mail dan even vooraf naar de beheerder of de moderator. • Topics gericht aan of over een individueel community lid met kritiek als inhoud of dat als stemmingmakerij is bedoeld, zijn niet gewenst. Deze berichte worden actief gemodereerd en/of verwijderd. • Het kan zijn dat je niet direct antwoord krijgt op je topic. Het is dan echter ongewenst om je topic hoger in de actieve topiclijst te krijgen door korte tijd later een loos berichtje met 'UP', of "NIEMAND?' te plaatsen. Als je na 12 uur nog steeds geen reactie hebt, kun je je topic weer onder de aandacht brengen door zelf een inhoudelijk berichtje (bijv. wat heb je zelf gedaan of gevonden en waarom lukt het nog steeds niet) te plaatsen. • Het is niet toegestaan om offtopic te gaan binnen de topics in de community. Offtopic-posts kunnen door de beheerders zonder overleg worden verwijderd.

Registratie met als doel stemmen te werven, enquêtes te laten invullen etc. is niet gewenst. Dit soort topics worden verwijderd. Mocht je voor studie-doeleinden een enquête willen houden, neem dan vooraf contact op met de beheerder van dit forum.

Als je een blogger bent, dan ben je welkom om je links naar je blog te posten, echter zonder dat er een promotioneel doel achter zit. Dus draagt het bij aan het inspireren, tips geven, ervaringen delen over gezonde en leuke lunches en snacks. Dan is het posten van links naar je blogberichten geen probleem. Op de voorwaarde dat je zelf ook actief deel neemt in de community en reageert op andermans berichten. Zodra we het idee hebben dat het spam-berichten worden, alleen maar droppen van blog-berichten of zodra het voor promotie-doeleinden is, worden je berichten verwijderd.

Deze online community wordt gehost door De leukste lunch. # Een topic starten om reclame te maken, het promoten van andere webshops die soortgelijke producten verkopen en het promoten van eigen producten is niet toegestaan. Deze berichten worden verwijderd. Ook links naar Aliexpress worden verwijderd. Wil je weten waar iets vandaan komt, op google vind je veel! Tips geven over producten die je kan kopen bij de grote ketens van fysieke winkels zoals de Zeeman, HEMA, WIBRA etc. zijn toegestaan. # Een topic met anti-reclame zien wij ook liever niet in de community. # In een nieuw of lopend topic wijzen op je eigen (web)winkel is niet gewenst en wordt gezien als reclame. Dit geldt ook voor indirecte verwijzingen. Je webshop promoten in je eigen profiel is ook niet toegestaan.

De leukste lunch community is een platform om elkaar te inspireren, tips te krijgen en advies te vragen. In de community staat het maken van leuke, gevarieerde en gezonde lunchtrommels, tien-uurtjes en traktaties centraal, maar er ook plaats is voor andere gespreksonderwerpen. In de community gelden een aantal regels. De hoofdregel is: Behandel je mede community lid zoals je zelf behandeld wilt worden, waarbij we respect voor elkaar en elkaars mening hebben. Feedback is welkom, maar altijd in opbouwende vorm. In de community gelden dezelfde regels als in "het echte leven", met een aantal specifieke aanvullingen.

Klik op de naam en er verschijnt een profiel van die persoon. Onder de foto van die persoon vind je een klein, vierkant, blauw knopje met afbeelding, daar kan je op klikken om iemand een privé berichtje te sturen.

Rechts onderaan een berichtje of onder een afbeelding kan je op het duimpje klikken. Je geeft hiermee net als op facebook aan dat je het bericht of de reactie leuk vindt. Die persoon ontvangt dan karmapunten.

In het bord 'Show off' zijn verschillende themaborden (Bentotrommel parade, de happerie etc.). Dit zijn moodborden en kan je vergelijken met pinborden van Pinterest. Met de button 'Deel je pin' kan je je eigen foto uploaden in het themabord. Als er al een foto is geplaatst dan kan je daarop reageren. Klik op de foto en onder de foto kan je een reactie plaatsen.

Ja, dat kan zeker. Rechtsboven het bericht zie je een klein knopje (met een potlood), als je klikt zie je een menu waar onder andere staat: 'topic bewerken' of 'topic verwijderen' . Heb je alleen een reactie geplaatst op een topic, dan staat er 'bericht bewerken' of 'bericht verwijderen'.

Taggen is een ander woord voor 'noemen'. Je ziet dit ook bij Facebook. In een topic kan je makkelijk andere deelnemers taggen door het tekentje '@' te gebruiken en dan de naam van die persoon. Die persoon ontvangt dan helemaal bovenin bij het belletje een rode notificatie waar op geklikt kan worden om de melding te lezen.

Als je een bericht hebt geplaatst kan je na het plaatsen het vinkje rechts (half)bovenin: 'E-mail-updates?' aanvinken. Je ontvangt dan een mail in je mailbox als je een reactie krijgt. Ook als je antwoord geeft op een topic kan je het aanvinken. Als je het vergeten bent aan te vinken kan je het later alsnog aanvinken. Uitvinken kan ook weer. Je ontvangt dan geen updates meer in je mail op het betreffende topic.

Klik bovenin de menubalk op Community. Kies een board waar je een bericht wil plaatsen. Klik op het board en dan rechts op de grijze knop 'Start topic in'. Geef je bericht een titel en plaats in het vakje eronder je vraag. Je kan met de camera-button een foto toevoegen. Klik daarna op de groene knop 'Start topic'.

Klik rechts bovenin op je foto en kies profiel. Hier kan je jouw gebruikersprofiel aanpassen. Klik op het potloodje en kies bij Privacy voor: Privé gegevens afschermen.

Als je op je naam gaat staan, kan je klikken op Mijn profiel. Links kan je "Profielfoto wijzigen" kiezen. Je kunt dan een nieuwe foto uploaden. Heb je je aangemeld met je Facebook account, dan zie je dat je profielfoto van Facebook is gebruikt. Ook de optie Gravatar staat er. Daar heb je een Gravatar account voor nodig.

Klik op je eigen gebruikersnaam. Klik dan op het potloodje en vul hier jouw gegevens in. Je kunt je gebruikersnaam aanpassen. Ook kun je kiezen voor optie: Privacy (je gegevens afschermen of zichtbaar). De instelling staat standaard op Zichtbaar.

Log eerst uit en voordat weer gaat inloggen klik je op 'Wachtwoord vergeten?' Dan kun je jouw wachtwoord wijzigen.

Get in touch

Contactgegevens
De leukste lunch
Vonderstraat 37
7419 BL Deventer


info@deleukstelunch.nl
www.deleukstelunch.nl
Hulp nodig?

Voor hulp en vragen kun je terecht op ons forum. Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen en kun je zelf ook een hulpvraag inschieten.

Community